Suzuki na 85. avtomobilskem sejmu v Ženevi     

Torek, 3. marec 2015
Suzuki iK-2 in iM-4
Avtor: Marko Miklavc

V Ženevi sta se danes predstavila dva povsem nova konceptna avtomobila znamke Suzuki, ki sta nastala na novi hišni modularni tehnološki platformi, čeprav sodita v različne kategorije avtomobilov. Med posebnostmi obeh kompaktnih prototipov pa omenjajo novi 1,0-litrski pogonski sklop (iK-2), hibridno tehnologijo pri obeh prototipih in stalni štirikolesni pogon v primeru modela iM-4.

Suzuki iM-4 concept
V primeru tega mini prototipa, ki s svojimi 'mikro' zunanjimi merami (dolžina: 3693 mm, širina: 1709 mm, višina: 1566 mm, medosna razdalja: 2438 mm) zelo dobro odraža bogato tradicijo izdelave majhnih 'kei-car' avtomobilov pri tej znamki, so se Japonci odločili za oblikovno zmes preteklosti in sedanjosti, ker je zadek oblikovan v stilu kupejev iz druge generacije modela fronte (LC10W), čeprav ne premore tako poševno nameščenega zadnjega kabinskega stekla kot dvovratni kupe iz sredine sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Nekaj oblikovnih detajlov je prispevala tudi prva generacija modela cervo. Bolj v stilu legendarnih majhnih terenskih suzukijev so izražena nameščena kolesa, ki so nadpovprečno velika za to velikost avtomobilov (dimenzije pnevmatik: 215/45 R18). S tem dejanjem želijo Japonci ta avtomobil približati v teh časih zelo čislanemu segmentu avtomobilskih križancev, ker je iM-4 oborožen tudi s primerno karoserijsko odmaknjenostjo od vozne podlage ter stalnim štirikolesnim pogonom. Za samodejno premikanje so uporabili že znani hišni 1,2-litrski bencinski motor v povezavi s tehnologijo blagih hibridov, ki ji pri tej znamki pravijo SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Del te tehnologije je integrirani zaganjač-generator, shranjene litij-ionske baterije na krovu malega suzukija pa omogočajo tudi uporabo regenerativno pridobljene zavorne energije.

Suzuki iK-2 concept
V tem primeru gre za napoved novega serijskega kompaktnega suzukija, ki naj bi prišel do kupcev že leta 2016. Tako smo dobili prototip avtomobila (dolžina: 4023 mm, širina s parom zunanjih ogledal: 1920 mm, višina: 1450 mm, medosna razdalja: 2520 mm), ki je nekoliko večji od aktualnega swifta, čeprav posnema njegovo kombilimuzinsko zasnovo v kombinaciji s prednjim pogonom in blago hibridno tehnologijo, ki so jo uporabili tudi v primeru koncepta iM-4. Med oblikovalskimi lastnostmi tega prototipa, ki nekako izstopajo, velja omeniti markantno izraženo masko hladilnika ter nekoliko bolj razširjene karoserijske blatnike, pod katerimi se skrivajo relativno velika kolesa s pnevmatikami dimenzij 225/45R18. Ta 5-vratni kombi-limuzinski prototip ima vgrajeno novo, 1,0-litrsko 'downsize' različico že znanega 1,2-litrskega bencinskega motorja, ki si pri svojem delu pomaga s tehnologijo prisilnega polnjenja (turbo). Ostalih tehničnih detajlov o obeh novincih pa žal niso razkrili.

| Share